Τι ΔΕΝ είναι τα social media
Ξέρεις στα αλήθεια τι είναι τα social media για μια επιχείρηση; Οκ, θα μου πεις είναι το Instagram, το Facebook, το Tik Tok κοκ.
Αυτές είναι πλατφόρμες, που by the way πρέπει να γνωρίζεις τι κάνει η καθεμία αν θέλεις να κινηθείς στην σωστή για εσένα!
Ο όρος social media σημαίνει κοινωνικά μέσα. Ας τον αποδομίσουμε:
Κοινωνία = σύνολο ανθρώπων
Τι επιζητά το σύνολο; Την σύνδεση.
Πώς επιτυγχάνεται η σύνδεση; Μέσα από τα συναισθήματα!
Καταλήγουμε στο εξής λογικό συμπέρασμα:
Τα social media είναι το ιδανικό περιβάλλον όπου brand και ο καταναλωτής μπορούν να συνδεθούν.
Τι ΔΕΝ είναι τα social media;
ΔΕΝ είναι marketplace (βλ. Amazon, ebay, Skroutz κα), δηλαδή ένα κανάλι πωλήσεων, ένα μέρος/site όπου ο καταναλωτής πηγαίνει με σκοπό να αγοράσει.
Ας το δούμε με ένα γράφημα: Στα αριστερά βλέπουμε μια κοπέλα που πηγαίνει στην αγορά/μπαίνει σε ένα κατάστημα ή e-shop, έχει στο μυαλό της ότι χρειάζεται κάποια πράγματα, κάνει έρευνα, έχει χρήματα στην τσέπη της και έχει πρόθεση να αγοράσει. Στα δεξιά βλέπουμε μια κοπέλα που παίρνει το κινητό για να μπει στο Instagram με σκοπό να χαλαρώσει, να γελάσει, να δει τι κάνουν οι φίλοι της και να περάσει ευχάριστα τον ελεύθερο χρόνο της. Όπως εύκολα μπορούμε να συμπεράνουμε με την σύγκριση των δύο αυτών περιπτώσεων η ψυχολογία της κάθε κοπέλας στις παρακάτω περιπτώσεις είναι εντελώς διαφορετική. Στην μια περίπτωση υπάρχει πρόθεση κατανάλωσης και αγοραστική δύναμη, στη δεύτερη δεν υπάρχει καν στο μυαλό του καταναλωτή το να αγοράσει κάτι, επιδιώκει απλώς να χαλαρώσει κα να συνδεθεί. Οπότε το να προσεγγίζουμε τα social media σαν κανάλι πώλησης είναι μια εντελώς λανθασμένη στρατηγική που δε θα φέρει σίγουρα τα επιθυμητά αποτελέσματα σε μια επιχείρηση που βρίσκεται στα social media.
Είναι απολύτως σημαντικό να κατανοήσουμε την ψυχολογία του ιδανικού μας καταναλωτή και τον προσεγγίσουμε με τον κατάλληλο τρόπο για να επιτύχουμε να συνδεθούμε μαζί του, να χτίσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και τελικά να μας επιλέξει όταν έχει πρόθεση αγοράς.
Τι είναι όμως τελικά τα social media;
Σου παραθέτουμε τα βασικά σημεία σε έναν πίνακα για το τι είναι και τι ΔΕΝ είναι τελικά τα social media για μια επιχείρηση έτσι ώστε να έχεις μια συνολική εικόνα.
ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ:
- Σχετικά με την τεχνολογία
- Μόνο για το μάρκετινγκ/προώθηση
- Σχετικά με το “εσείς/εμείς”
- Μια γρήγορη λύση
- Ανταλλακτικό ή αυτόνομο
- Ένας προορισμός
- Κάτι που ξεκινάς και ξεχνάς
- Μια μορφή μονόδρομης επικοινωνίας
- Σχετικά με την άμεση απόδοση επένδυσης (ROI)
- Μόδα – Trend
- Πυρηνική Φυσική
- Δωρεάν
ΤI ΕΙΝΑΙ:
- Σχετικά με τις σχέσεις
- Για να ακούς/αφήγηση ιστοριών/ για να εμπνέεις κ.λπ.
- Για “αυτούς”
- Μια συστηματική διαδικασία
- Ενοποίηση με όλες τις επιχειρηματικές ενέργειες
- Ένα ταξίδι
- Σχετικά με τη συνεχή δέσμευση
- Περί αμφίδρομου διαλόγου
- Σχετικά με την αργή και σταθερή απόδοση επένδυσης (ROI)
- Ήρθε για να μείνει
- Απλό αλλά όχι εύκολο
- Απαίτηση πόρων (χρόνος, άνθρωποι και χρήματα)
Ένα εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι…
Πως μπορώ να διαχειριστώ αποτελεσματικά τα social media για να αναπτύξω το προφίλ της επιχείρησής μου;
Την απάντηση μας την δίνει ένα άλλο πολύ σημαντικό άρθρο που έχουμε γράψει ” Ο κανόνας 80/20 στα social media“.
Ο κανόνας 80/20 υποδεικνύει ότι το 80% των αναρτήσεων στα social media θα πρέπει να είναι χρήσιμες για το κοινό – δηλαδή να εκπαιδεύει, να ψυχαγωγεί ή να προσφέρει λύση στα προβλήματά του – και μόλις το 20% πρέπει να προωθεί την επιχείρηση, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.
Διάβασε το και δημιούργησε την σωστή στρατηγική περιεχομένου για να επιτύχεις θετικά αποτελέσματα, τόσο στο να δημιουργήσεις ουσιαστικές σχέσεις με τους ακολούθους σου αλλά και να πουλάς συστηματικά μέσα από τα social media.
Στην περίπτωση που προτιμάς να σχεδιάσουμε για εσένα την στρατηγική περιεχομένου ή να αναλάβουμε την εξολοκλήρου διαχείριση των social media σου επικοινώνησε μαζί μας στο hello@socialmediajungle.gr
Τα λέμε στο επόμενο άρθρο!