SOCIAL MEDIA JUNGLE

Τι είναι το UGC και γιατί είναι απαραίτητο κομμάτι της ανάπτυξης της επιχείρησής μου στα social media;

Έχεις ακούσει ξανά το ακρωνύμιο UGC; Παίζει πολύ το τελευταίο διάστημα, ειδικά στο Tik Tok όπου θα δεις πολλούς χρήστες να το κάνουν και ως full-time job. Μπορεί να έχεις ακουστά το hashtag #tiktokmademebuyit ή να έχεις δει κάποιο viral video κάποιου χρήστη με σύσταση ενός προϊόντος, να πας να το αγοράσεις και να διαπιστώσεις ότι είναι sold out!

Λοιπόν… για να δούμε τελικά τι συμβαίνει και πώς μπορείς να το εκμεταλλευτείς την υπερδύναμη του UGC για την επιχείρηση σου!

blank

Τι είναι το UGC;

To UGC (User Generated Content = Περιεχόμενο που Δημιουργούν οι Χρήστες) είναι οποιοδήποτε περιεχόμενο—κείμενο, βίντεο, εικόνες, κριτικές κ.λπ.—που δημιουργείται από χρήστες και όχι από brands και στα social media είναι το συνώνυμο της επιτυχίας και της αλληλεπίδρασης για τις επιχειρήσεις.

 

Γιατί είναι τόσο σημαντικό το UGC;

Το UGC είναι αυθεντικό και βασίζεται περισσότερο στην εμπειρία και όχι την “τέλεια” παρουσίαση που παρουσιάζει το εκάστοτε brand με επαγγελματικές φωτογραφίες, καλλίγραμμα μοντέλα, εντυπωσιακά σκηνικά και φυσικά Photoshop. Αντίθετα, λειτουργεί ως η σύγχρονη μορφή διαφήμισης από στόμα σε στόμα, η οποία έπαιζε πάντα σημαντικό ρόλο στις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών. Ποια είναι όμως τα συγκεκριμένα οφέλη του UGC;

Γιατί η επιχείρησή σου χρειάζεται το UGC

#1. Αύξηση της εμπιστοσύνης και της αξιοπιστίας της επιχείρησης (social proof)

Το UGC αποτελείται από ανεξάρτητες απόψεις και εμπειρίες χρηστών. Όταν οι άνθρωποι βλέπουν άλλους χρήστες να συστήνουν ή να μιλούν θετικά για μία επιχείρηση, αυξάνεται η εμπιστοσύνη τους και η αξιοπιστία της επιχείρησης (social proof). Οι άνθρωποι εμπιστεύονται τους ανθρώπους, όχι τις καμπάνιες marketing και τις καλοστημένες φωτογραφίες. Όταν το κοινό βλέπει ανθρώπους σαν αυτούς να φορούν ή να χρησιμοποιούν ένα προϊόν, αισθάνεται οικεία και τους επηρεάζει θετικά στο να το αγοράσουν. Στην σημερινή, ψηφιακή εποχή οι καταναλωτές στρέφονται στο UGC με την ίδια λογική που παλαιότερα κοιτούσαμε τι έκαναν οι φίλοι, η οικογένειά ή οι γνωστοί. Ως αποτέλεσμα, το UGC χτίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Είναι ένας απίστευτα αποτελεσματικός τρόπος για ένα brand να επηρεάσει το κοινό του και να το μετατρέψει σε καταναλωτές.

#2. Ενθάρρυνση της συμμετοχής των πελατών και της αλληλεπίδρασής τους με το brand

Το UGC προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να εκφράσουν τις απόψεις, τις εμπειρίες τους και να συμμετέχουν στο περιεχόμενο του brand. Αυτή η αλληλεπίδραση δημιουργεί έναν ισχυρό δεσμό μεταξύ των πελατών και του brand,κάτι που βελτιώνει την συνολική τους εμπειρία και ενισχύεται η αφοσίωση τους. Σύμφωνα με έρευνα οι πωλήσεις στους υπάρχοντες ευχαριστημένους πελάτες έχουν ποσοστό επιτυχίας 60-70%, ενώ για νέους πελάτες το ποσοστό είναι μόλις 5-20%. Το UGC όμως δεν μένει στο κομμάτι της πωλήσεων καθώς βοηθά στο χτίσιμο της κοινότητας γύρω από κοινά ενδιαφέροντα και καλωσορίζει μεμονωμένες φωνές.

#3. Αύξηση της ορατότητας και της επίδρασης της επιχείρησής στα social media

Οι χρήστες των social media συνεχώς αναζητούν νέο και ενδιαφέρον περιεχόμενο. Με τη χρήση του UGC, η επιχείρησή σου μπορεί να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά της και να επηρεάσει θετικά τους χρήστες, που ενδέχεται να μοιραστούν το περιεχόμενο και να το προωθήσουν σε ένα νέο, ευρύτερο κοινό.

 

Τύποι User Generated Content

  • Φωτογραφίες
  • Βίντεο
  • Κριτικές
  • Testimonials
  • Άρθρα
  • Αναφορές σε stories,Tweets, Youtube βίντεο, Live

Πώς να χρησιμοποιήσεις το UGC ως επαγγελματίας

#1. Αναζήτηση και επιλογή του κατάλληλου τύπου UGC για την επιχείρησή σου

Αναζήτησε το UGC που ταιριάζει με την φιλοσοφία του brand σου, όπως αξιολογήσεις πελατών, φωτογραφίες ή βίντεο που απεικονίζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Επίλεξε το περιεχόμενο που αντικατοπτρίζει θετικά την εικόνα και τις αξίες της επιχείρησής σου.

 

#2. Ενσωμάτωση του UGC στην καμπάνια προώθησής σας

Χρησιμοποιήστε το UGC στις διάφορες πλατφόρμες και καμπάνιες σας στα social media. Βάλε κριτικές ή testimonials στην ιστοσελίδα σου, δημιούργησε post στο Instagram ή φτιάξε βίντεο στο Tik Tok, δίνοντας πάντα τα απαραίτητα credits στους δημιουργούς.

 

#3. Ανταμοιβή και ευχαριστίες προς τους δημιουργούς UGC

Ενθάρρυνε τους χρήστες που δημιουργούν UGC για την επιχείρησή σου, ανταμείβοντας τους με κάποιον τρόπο. Αυτό μπορεί να γίνει με σύστημα ανταμοιβής, εκπτώσεις, giveaway ή απλά με μια ευχαριστία και ένα σχόλιο εκτίμησης για το περιεχόμενό τους.

3 τρόποι για να έχεις UGC περιεχόμενο

Ωραία τα mentions και τα tags αλλά το περιεχόμενο που δημιουργούν οι χρήστες ευθυγραμμίζεται με την γενικότερη στρατηγική του brand; Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να πετύχεις τους στόχους σου; Παρακάτω θα δούμε 3 σωστούς τρόπους χρήσης του:

 

#1. Διαγωνισμός UGC με βραβεία και ανταμοιβές

Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος να μαζέψεις αρκετό υλικό από τους ακόλουθους σου είναι με την διοργάνωση ενός διαγωνισμού που θα ενθαρρύνει τους χρήστες να δημιουργήσουν το επιθυμητό περιεχόμενο που ευθυγραμμίζεται με τους στόχους της επιχείρησης. Θέσε ένα θέμα ή μία πρόκληση και πρόσφερε βραβεία και ανταμοιβές για τους καλύτερους δημιουργούς.

 

#2. Κλήση για UGC μέσω καμπάνιας και hashtag

Ζητήσε από τους χρήστες να δημιουργήσουν το περιεχόμενο που χρειάζεστε. Μόνο το 16% των brands προσφέρουν σαφείς οδηγίες σχετικά με το είδος του περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες, αλλά περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές θέλουν τα brands να τους λένε ακριβώς τι να κάνουν.. Επομένως, μην φοβάσαι να γίνεις συγκεκριμένος/η και να διευκολύνεις τους καταναλωτές να μοιράζονται περιεχόμενο που ταιριάζει στις ανάγκες σας. Χρησιμοποίησε ένα συγκεκριμένο hashtag, προωθήσε την καμπάνια σου στα social media και κάλεσε τους ακόλουθους σου να συμμετάσχουν.

 

#3. Προσωπική επικοινωνία και αίτηση UGC

Ωραία θα μου πεις αλλά δεν έχω δεκάδες χιλιάδες fans, καθημερινές πωλήσεις ή ακόμα κι αν κάνω κάποια καμπάνια δεν ξέρω αν θα ανταποκριθεί ο κόσμος. Ακόμα και 100 ακόλουθους να έχεις μπορείς να το κάνεις, πώς; Ζήτα το ευγενικά! Επικοινώνησε προσωπικά με τους πελάτες σου αφού έχει ολοκληρωθεί η παραγγελία και ξέρεις ότι έχουν μείνει ευχαριστημένοι, ζήτα να μοιραστούν τις εμπειρίες τους και τις φωτογραφίες τους στα social media τους ή/και να σου τις στείλουν μαζί με την άδεια χρήσης.

Συμπεράσματα

Το UGC αποτελεί ισχυρό εργαλείο για την επιτυχία των επιχειρήσεων στα social media. Η παραδοσιακή διαφήμιση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το UGC και υπάρχουν απεριόριστοι τρόποι για να ενθαρρύνεις τους καταναλωτές να δημιουργήσουν το δικό τους περιεχόμενο. Με τον τρόπο αυτό οι ήδη καταναλωτές σου αλληλεπιδρούν με το brand κάτι που ενισχύει σημαντικά την αξιοπιστία, την αναγνωρισιμότητα, την αλληλεπίδραση, την πιστοποίηση, την έκθεση και τη συμμετοχή του κοινού.

Μην περιμένεις ούτε μέρα. Βάλε σε εφαρμογή όσα έμαθες και χρησιμοποιήστε τις προτεινόμενες στρατηγικές και τρόπους για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο αυτό το μοναδικό εργαλείο για να δημιουργήσεις ένα δυναμικό και ενεργό κοινό γύρω από την επιχείρησή σου!