Black καμπάνιες για πωλήσεις στα social media
Η πιο black εβδομάδα του έτους είναι επισήμως η τελευταία του Νοέμβρη και κανείς δεν αμφιβάλει για την απίστευτη καταναλωτή προσμονή-μανία που προκαλεί σε παγκόσμιο επίπεδο!
Οι διαφημιστικές καμπάνιες έχουν την τιμητική τους και οι προσφορές πέφτουν με καταιγιστικούς ρυθμούς…
Θα σκέφτεσαι «Τι μπορώ να κάνω εγώ που έχω μια μικρή επιχείρηση που δεν έχει ξαναγίνει;»
Τα καλά νέα είναι ότι έχουν κάνει την πολλή δουλειά τα μεγάλα brands και μπορείς να «κλέψεις» τις ιδέες τους ή απλώς να εμπνευστείς από αυτές και να σκεφτείς τη δίκη σου version.
Για να δημιουργήσεις μια επιτυχημένη καμπάνια για την Black Friday, μπορείς να αξιοποιήσεις τις παρακάτω στρατηγικές και πρακτικές, προσαρμοσμένες ειδικά για τα social media:
1. Δημιουργία αίσθησης επείγοντος (Urgency)
Μπορείς να τονίσεις ότι οι προσφορές σου είναι διαθέσιμες για περιορισμένο χρόνο.
•Amazon: Ανάρτησε stories με αντίστροφη μέτρηση, προτρέποντας τους χρήστες να αγοράσουν πριν λήξει ο χρόνος.
•Nike: Χρησιμοποίησε post τύπου “Only for today: Εκπτώσεις έως -50%”.
Τι να κάνεις: Δημιούργησε posts και stories με δυναμικά στοιχεία, όπως χρονόμετρα ή φράσεις τύπου “Τελειώνει σύντομα!”.
2. Συνεργασία με influencers
Συνεργάσου με influencers που ταιριάζουν στο brand σου για να προωθήσουν τις Black Friday προσφορές σου.
Παράδειγμα:
•Daniel Wellington: Προσέφερε ειδικά κουπόνια μέσω γνωστών influencers στο Instagram.
•Fashion Nova: Χρησιμοποίησε micro-influencers που ανήρτησαν φωτογραφίες με τα ρούχα τους και hashtags όπως #BlackFridayDeals.
Τι να κάνεις: Πρόσφερε στους influencers κωδικούς έκπτωσης ή ένα δωρεάν προϊόν, ώστε να προωθήσουν το brand σου στους ακολούθους τους.
3. Διαγωνισμοί και giveaways
Προσέλκυσε νέους followers και αύξησε το engagement σου με διαγωνισμούς.
Παράδειγμα:
•H&M: Οργάνωσε διαγωνισμό στο Instagram με δώρο μια δωροκάρτα για αγορές Black Friday.
•Sephora: Έτρεξε giveaway, ζητώντας από τους χρήστες να κάνουν tag φίλους τους και να ακολουθήσουν το προφίλ της.
Τι να κάνεις: Ζήτα από τους χρήστες να κάνουν like, tag φίλους και να μοιραστούν το post σου για να μπουν στην κλήρωση. Δες πώς να κάνεις σωστά έναν διαγωνισμό εδώ.
4. Viral περιεχόμενο και challenges
Δημιούργησε περιεχόμενο που οι χρήστες θέλουν να μοιραστούν.
Παράδειγμα:
•Gymshark: Έτρεξε ένα fitness challenge στα social media, συνδέοντάς το με εκπτώσεις.
•TikTok: Πολλά brands δημιούργησαν challenges τύπου “Δείξε μας τι θα αγοράσεις με -50%”.
Τι να κάνεις: Χρησιμοποίησε πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram για να οργανώσεις ένα διασκεδαστικό challenge.
5. Αποκλειστικό περιεχόμενο για followers
Δώσε προσφορές που είναι διαθέσιμες μόνο για τους ακολούθους σου.
Παράδειγμα:
•ASOS: Ανάρτησε εκπτωτικά links που ήταν διαθέσιμα μόνο μέσω των stories.
•Zara: Έκανε προεπισκόπηση των εκπτώσεων αποκλειστικά στο Instagram.
Τι να κάνεις: Ανέβασε stories με swipe-up links ή δημοσίευσε μυστικούς κωδικούς έκπτωσης.
6. Retargeting και διαφημίσεις στο facebook/instagram
Εστίασε σε χρήστες που έχουν επισκεφθεί τη σελίδα σου ή έχουν εγκαταλείψει το καλάθι αγορών.
Παράδειγμα:
•Booking.com: Δημιούργησε διαφημίσεις που θύμιζαν στους χρήστες τις κρατήσεις που είχαν κοιτάξει.
•Etsy: Στόχευσε χρήστες που είχαν δει προϊόντα χωρίς να ολοκληρώσουν την αγορά.
Τι να κάνεις: Δημιούργησε δυναμικές διαφημίσεις, υπενθυμίζοντας στους πελάτες τις Black Friday προσφορές σου.
7. Χρήση hashtags και trending topics
Δημιούργησε δικά σου hashtags ή συμμετείχε σε ήδη trending hashtags.
Παράδειγμα:
•Apple: Χρησιμοποίησε το hashtag #ShotOniPhone μαζί με τις Black Friday προωθήσεις.
•Adidas: Συνδύασε τα hashtags #BlackFriday και #ImpossibleIsNothing για να τραβήξει την προσοχή.
Τι να κάνεις: Βρες hashtags που ταιριάζουν στο κοινό σου και πρόσθεσε το brand σου στη συζήτηση.
8. Διαδραστικά polls και ερωτήσεις
Ενίσχυσε την εμπλοκή του κοινού με ερωτήσεις και ψηφοφορίες.
Παράδειγμα:
•IKEA: Χρησιμοποίησε polls στο Instagram για να ρωτήσει ποια προϊόντα θα ήθελαν οι χρήστες σε έκπτωση.
•L’Oreal: Ανέβασε stories με κουίζ για να παρουσιάσει τις Black Friday προσφορές της.
Τι να κάνεις: Ρώτησε το κοινό σου για τα αγαπημένα τους προϊόντα ή ζήτησε να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο επιλογές.
Τι να θυμάσαι:
1. Χρησιμοποίησε οπτικά ελκυστικό περιεχόμενο (reels, carousels, υψηλής ποιότητας φωτογραφίες/βίντεο).
2. Δημιούργησε προγραμματισμένα posts και stories πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την Black Friday.
3. Απάντησε γρήγορα σε σχόλια και μηνύματα για να βελτιώσεις την εμπειρία των πελατών σου.
Ακολουθώντας αυτές τις στρατηγικές, μπορείς να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις δυνατότητες των social media για την Black Friday!
Καλές πωλήσεις!