Κανόνας 80/20 στο digital marketing
Έχεις ακούσει για τον κανόνα 80/20;
Αυτή η ιδανική αναλογία θα βοηθήσει ουσιαστικά την επιχείρησή σου στον κόσμο του ψηφιακού μαρκετινγκ. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε 3 σημεία που πρέπει να εστιάσεις την προσοχή σου και πώς να εφαρμόσεις αυτόν τον κανόνα.
Τι είναι ο κανόνας 80/20;
Ο κανόνας 80/20 στο digital marketing αναφέρεται στην αρχή που ισχύει σε πολλούς τομείς της ζωής και του επιχειρηματικού κόσμου, όπου το 80% των αποτελεσμάτων προέρχεται από το 20% των προσπαθειών. Αυτή η αναλογία μπορεί επίσης να εφαρμοστεί στον τομέα του digital marketing και πιο συγκεκριμένα στο branding, στο περιεχόμενο των social media και στο e-mail marketing.
Κανόνας 80/20 στο branding
Για να δημιουργήσεις μια σωστή εικόνα για το brand της επιχερίρησής σου χρησιμοποιώντας τον κανόνα 80/20, πρέπει να επικεντρωθείς στην ουσία και τα βασικά στοιχεία που αντιπροσωπεύουν το brand, το 80% να εστιάζει στην στρατηγικής. Σε αυτό το πλαίσιο εστιάζουμε στις αρχές, αξίες, τον σκοπό, το όραμα, το brand voice, το συγκριτικό πλεονέκτημα, σας, την αφήγηση της ιστορίας σας και το κοινό-στόχο, ότι δηλαδή συνθέτει το σύνολο και την ουσία της επιχειρήσης. Το 20% των ενεργειών προβάλη με οπτικό και προωθητικό τρόπο τα προϊόντα ή τις υπηρεσιών της επιχείρησης.
Κανόνας 80/20 στα social media
Στο κομμάτι των social media, o κανόνας 80/20 υποδεικνύει ότι το 80% των αναρτήσεων στα social media θα πρέπει να είναι χρήσιμες για το κοινό – δηλαδή να εκπαιδεύει, να ψυχαγωγεί ή να προσφέρει λύση στα προβλήματά του – και μόλις το 20% πρέπει να προωθεί την επιχείρηση, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Αυτή η προσέγγιση βοηθά στο να δημιουργήσεις κλίμα εμπιστοσύνης και να κατοχυρώσεις την παρουσία σου ώς expert στον κλάδο σου. Είναι η ιδανική αναλογία διότι παρέχεις περιεχόμενο που ωφελεί, ενδιαφέρει, βοηθά ή εκπαιδεύει τους χρήστες ενώ ταυτόχρονα προβάλλεις το brand.
Τύποι χρήσιμων αναρτήσεων στα social media:
- Ηοw to/Tutorial: Πώς να κάνεις κάτι βήμα-βήμα
- DIY έργα, συνταγές κ.λπ.
- This or That / A ή Β
- Life hacks και tips
- Συμβουλές ή πληροφορίες από έναν ειδικό του κλάδου
- Εντυπωσιακές φωτογραφίες
- Επιθυμητός τρόπος ζωής
- Πριν και μετά
- Εικόνες ή/με γνωμικά που εμπνέουν
- Επικαιρότητα
- Νέα του χώρου
- Τοπικές ειδήσεις
- Θετικές ή συγκινητικές ιστορίες
Εδώ μπορείς να διαβάζεις το αναλυτικό μου άρθρο σχετικά με τον κανόνα 80/20 στα social media:
Κανόνας 80/20 στο e-mail marketing
Στον τομέα του e-mail marketing, ο κανόνας 80/20 συνιστά το 80% των e-mails που στέλνεις πρέπει να περιλαμβάνει περιεχόμενο που προσφέρει αξία ή λύνει προβλήματα στους παραλήπτες. Αυτό μπορεί να είναι ενημερωτικό περιεχόμενο, συμβουλές, πληροφορίες. Το υπόλοιπο 20% των e-mails μπορεί να αφορά προωθητικό περιεχόμενο, όπως προσκλήσεις σε ειδικές εκδηλώσεις ή νέες προσφορές. Αυτή η ισορροπία σας βοηθά να διατηρήσετε το ενδιαφέρον και την επικοινωνία με τους συνδρομητές χωρίς να τους κουράζεις με συνεχείς προσπάθειες πώλησης που το πιθανότερο είναι να φέρουν σαν αποτέλεσμα την απεγγραφή τους.
Ένα αλλό ενδιαφέρον δεδομένο είναι ότι το 80% των εγγεγραμμένων στην λίστα σου διαβάζει μόνο τον τίτλο, ενώ το 20% ανοίγει το e-mail για να διαβάσει το περιεχόμενο, κάτι που μας δείχνει πόσο σημαντικό είναι να δίνουμε μεγάλο βάρος στους τίτλους και να παροτρύνουμε τον συνδρομητή να ανοίξει το e-mail με λέξεις που προκαλούν δράση.
3 tips για την αποτελεσματική εφαρμογή του 80/20 στο digital marketing
Για να εφαρμόσεις αποτελεσματικά τον κανόνα 80/20 στο digital marketing και να βελτιώσεις την εικόνα του brand σου ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές:
- Καθόρισε με προσοχή το 20% του περιεχομένου που θα είναι προωθητικό και σύνδεσε το με τις βασικές αξίες και τον στόχο του brand
- Δημιούργησε περιεχόμενο που προσφέρει αξία και ενδιαφέρον στο κοινό σου για το 80% των δημοσιεύσεων στα social media
- Ανάπτυξε μια στρατηγική e-mail marketing που παρέχει περιεχόμενο με αξία για τους παραλήπτες σου, με μια ισορροπημένη μίξη ενημερωτικού και προωθητικού περιεχομένουκαι συναρπαστικούς τίτλους που προκαλούν συναίσθημα και δράση
Ακολουθώντας τον κανόνα 80/20, θα καταφέρεις να παρέχεις υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό σου, ενώ ταυτόχρονα προωθείς το brand με αποτελεσματικότητα στον κόσμο του digital marketing. Αυτό θα οδηγήσει σε βελτιωμένη εικόνα του brand, αύξηση της εμπιστοσύνης και της συνδεσιμότητας με το κοινό, και τελικά στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης.
Τα λέμε στο επόμενο άρθρο!