5 μοιραία λάθη που κάνεις στο Instagram – και πώς να τα διορθώσεις
Μήπως σε έχει κουράσει το Instagram?
Μπορείς να κατηγορείς όσο θέλεις τον αλγόριθμο, δε θα αλλάξει απολύτως τίποτα! Αυτό που μπορείς να αλλάξεις είναι όσα εσύ κάνεις ή ΔΕΝ κάνεις…
Πάμε να δούμε τα πιο συχνά και μοιραία λάθη που βλέπουμε καθημερινά και πώς να τα διορθώσουμε >>
1. Ασυνέπεια: ποστάρεις μια φορά στο… τόσο!
Ένα από τα πιο συχνά και πιο μοιραία λάθη είναι η έλλειψη συνέπειας και συστηματικής παρουσίας. Τα social media δεν είναι sprint, είναι μαραθώνιος, κράτα σταθερό ρυθμό.
Αντί λοιπόν να ποστάρεις τη μια περίοδο 3 φορές τη μέρα και μετά να εξαφανίζεσαι για μήνες δοκίμασε την παρακάτω συμβουλή…
Πώς να το διορθώσεις; Χρησιμοποίησε ένα ημερολόγιο αναρτήσεων κλείδωσε στην ατζέντα σου x ώρες (ανάλογα τον χρόνο σου) και βάλ’το στη ρουτίνα της δουλειάς σου – γιατί είναι σημαντικό κομμάτι της επιτυχίας της επιχείρησής σου!
2. Γενικό ή μικτό περιεχόμενο: μια προϊόν μια προσωπική στιγμή
Όταν μιλάμε για επαγγελματικό λογαριασμό (δηλαδή όταν εκπροσωπεί το προφίλ ένα brand) τότε δεν έχουν θέση προσωπικές φωτογραφίες από το ποτάκι με την κολλητή. Το να δείξεις το πρόσωπό σου είναι θεμιτό και μπράβο σου που δεν ντρέπεσαι, ΑΛΛΑ ένας βασικός κανόνας είναι να μην ποστάρουμε περιεχόμενο που δεν έχει καμία σχέση με την επιχείρησή μας!
Πώς να το διορθώσεις; Πήγαινε στις άκυρες φωτογραφίες (τις άσχετες με το αντικείμενο ή τον κλάδο σου) και πάτα “Αρχειοθέτηση”. Βάζε περιεχόμενο που αφορά μονό την επιχείρησή ή τον κλάδο σου. Είναι πολύ θετικό και ενδυναμώνει το προφίλ το να είσαι κι εσύ μέσα αλλά σε επαγγελματικό πλαίσιο.
3. Έλλειψη στρατηγικής: τυχαίες αναρτήσεις χωρίς στοχοθεσία ή σκέψη
Από τα πιο κοινά, μοιραία και αναμενόμενα λάθη που βλέπουμε στα social media είναι η έλλειψη στρατηγικής, τυχαίες αναρτήσεις χωρίς στόχο, σκέψη και πολλές φορές και χωρίς λογική! Το ξέρουμε ότι δεν είσαι marketer και δεν μπορείς να τα ξέρεις όλα αυτά (ειδικά εφόσον έχεις τόσα να κάνεις) αλλά κάθε επιχείρηση που σέβεται την εικόνα της πρέπει είτε να εκπαιδεύεται πάνω σε θέματα που δεν γνωρίζει, είτε να προσλαμβάνει ειδικούς για να της λύνουν βασικά ζητήματα.
Πώς να το διορθώσεις; Μπες στο blog μας και διάβασε για αρχή τα ακόλουθα άρθρα για να αποκτήσεις μια σωστή βάση ή στείλε μας ένα mail στο hello@socialmediajungle.gr για να σε βοηθήσουμε.
- 0-1K ακόλουθοι στο Instagram σε μόλις 100 μέρες – κλέψε την στρατηγική μας!
- Social Media για μικρές, τοπικές επιχειρήσεις : Στρατηγική και tips για αποτελεσματική παρουσία
- 5 +1 συμβουλές για την αναγνώριση του brand σας στα social media
- Ο κανόνας 80/20 στα social media
- Τι είναι το social media management και γιατί είναι σημαντικό;
4. Χαμηλής ποιότητας υλικό: κουνημένες φωτογραφίες/βίντεο ή άσχημα γραφιστικά
Η εικόνα ή το βίντεο είναι ο βασικότερος τρόπος που επικοινωνείς τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου στον ψηφιακό κόσμο. Με το να χρησιμοποιείς κακής ποιότητας φωτογραφικό υλικό, μοιραία περνάς το μήνυμα στον καταναλωτή ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σου είναι χαμηλού επιπέδου. Πρόσεξε ΠΟΛΥ τις εικόνες και τα γραφιστικά που επιλέγεις και φρόντισε -τουλάχιστον- να είναι καλή η ανάλυσή τους.
Πώς να το διορθώσεις; Αν διαθέτεις το budget εμπιστεύσου έναν επαγγελματία φωτογράφο/βιντεογράφο, ώστε να παρουσιάσει με τον βέλτιστο τρόπο όσα προσφέρει η επιχείρησή σου. Αν όχι, χρησιμοποίησε ένα καλό smartphone, κάνε μερικά μαθήματα φωτογραφίας και εκμεταλλεύσου το φυσικό φως. Μπορείς, επίσης, να βρεις δωρεάν επαγγελματικό στοκ περιεχόμενο που ενδεχομένως να ταιριάζει με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου στις παρακάτω ιστοσελίδες.
Sites με δωρεάν φωτογραφικό υλικό:
5. Να αγνοείς τα στατιστικά σου: ή κοινώς να μην ξέρεις τι σου γίνεται!
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη στα social media που κάνεις σχεδόν ΚΑΘΕ επιχειρηματίας είναι να αγνοεί τα στατιστικά του (ή να τα βλέπει απλά χωρίς να τα κατανοεί).
Πώς να το διορθώσεις; Το Instagram μας προσφέρει απίστευτα δεδομένα και μάλιστα τελείως δωρεάν, τόσο σε επίπεδο μιας μεμονωμένης δημοσίευσης αλλά και σε συνολικό επίπεδο για τον λογαριασμό μας. Ο έλεγχος των δεδομένων είναι ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις τι λειτουργεί και τι όχι. Εάν μια ανάρτηση έχει πολύ καλή απόδοση, θα πρέπει σίγουρα να δεις σε βάθος τα στατιστικά δεδομένα της ανάρτησης για να μάθεις τι λειτούργησε και γιατί, έτσι ώστε να εφαρμόσεις τα συμπεράσματά σου στις επόμενες αναρτήσεις.
Χρειάζεσαι επαγγελματική βοήθεια με το προφίλ σου; Στείλε μας στο hello@socialmediajungle.gr ή κάλεσε μας στο 6984709414.
Τα λέμε στο επόμενο άρθρο!