Social Media Trends 2023: Οι τάσεις που θα επικτρατήσουν στα κοινωνικά μέσα
Μια ανατρεπτική χρονιά στα social media πέρασε και μάντεψε… μια ακόμα πιο ανατρεπτική μας περιμένει στην γωνία!
Βέβαια αυτό δεν αποτελεί έκπληξη για έναν social media manager ή έναν επιχειρηματία γιατί το μόνο σίγουρο και σταθερό τελικά είναι η αλλαγή.
Σε αυτό το άρθρο θα βρεις τα 10 πιο ανερχόμενα trends που αναμένουμε να δούμε στα social media για το έτος 2023.
Τα top 10 trends των social media για το 2023
Trend #1. Τα σύντομης διάρκειας βίντεο θα κυριαρχήσουν
Αναμένεται ότι τα επόμενα χρόνια, η πλειονότητα του διαδικτυακού περιεχομένου θα είναι βίντεο. Πιο συγκεκριμένα τα βίντεο με σύντομο περιεχόμενο θα αποκτήσουν την μέγιστη δυναμική. Εκτός από τη δυνατότητα να δημιουργήσουν δυνητικά μεγαλύτερη αφοσίωση του κοινού, μπορούν να αποτελέσουν ανεκτίμητα εργαλεία marketing για εκπαίδευση, δεδομένου ότι το 73% των ανθρώπων προτιμούν να παρακολουθήσουν ένα σύντομο βίντεο για να μάθουν περισσότερα για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
Το περιεχόμενο μεγέθους bite (μπουκιάς), όπως τα βίντεο σύντομης μορφής, επιτρέπει επίσης στα brands να εξακολουθούν να αυξάνουν την αφοσίωση, ακόμα κι αν το σημερινό κοινό έχει μικρότερο εύρος προσοχής, με τη μέση διάρκεια προσοχής να είναι πλέον στα 8,25 δευτερόλεπτα. Για παράδειγμα, το Twitter εισήγαγε το Fleets, μια λειτουργία παρόμοια με τις ιστορίες του Snapchat, όπου οι αναρτήσεις ή τα βίντεο εξαφανίζονται μετά από 24 ώρες.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι τα brands θα πρέπει να διακυβεύουν την ποιότητα κατά τη δημιουργία περιεχομένου. Παρά τη μικρότερη διάρκεια προσοχής, το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας εξακολουθεί να έχει τη δύναμη να μειώσει τους θορύβους και να κρατήσει την προσοχή του κοινού.
Trend #2. Το ενδιαφέρον για το TikTok θα αυξηθεί
Η αυξανόμενη δημοτικότητα του TikTok προέρχεται από τα σύντομης μορφής βίντεο του που περιλαμβάνουν σημαντικές πληροφορίες που είναι εύκολο να αφομοιωθούν.
Οι τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το 2023 δείχνουν ότι αυτή η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης θα χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερους επαγγελματίες του marketing για να διαφημίσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους.
Προς το παρόν, ο αριθμός των ενεργών χρηστών στο TikTok έχει ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο, αλλά το 2023 περισσότερες εταιρείες θα προσαρμόσουν τις στρατηγικές marketing ώστε να περιλαμβάνουν αστεία, εντυπωσιακά βίντεο που θα είναι κατάλληλα για το κοινό του TikTok.
Trend #3. Οι κοινότητες και το ανθρώπινο στοιχείο θα παίξει εξέχοντα ρόλο
Το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε από χρήστες έκανε πάταγο το 2022, με επωνυμίες όπως ο Daniel Wellington και η Dove να ενθαρρύνουν το κοινό τους να συμμετάσχει στις καμπάνιες τους ή να δημιουργήσει το δικό του περιεχόμενο με την επωνυμία τους. Δεν είναι τυχαίο ότι η Apple στο προφίλ της στο Instagram κάνει μόνο αναδημοσιεύσεις φωτογραφιών και βίντεο των χρηστών iPhone ενδυναμώνοντας έτσι την κοινότητα της.
Το επόμενο έτος, αυτή η τάση είναι πολύ πιθανό να γίνει ακόμη μεγαλύτερη, με τις επωνυμίες να αξιοποιούν τη δύναμη του ανθρώπινου αγγίγματος για να καλλιεργήσουν την αυθεντικότητα ενισχύοντας έτσι την αφοσίωση των καταναλωτών τους.
Όλο και περισσότερα brands γίνονται διαδραστικά και ενδεχομένως να αρχίσουμε να βλέπουμε μια πιο «χαλαρή» προσέγγιση, ώστε να έρθουν πιο κοντά στο κοινό τους. Για παράδειγμα, μπορεί να αρχίσουν να χρησιμοποιούν περισσότερους τόνους συνομιλίας ή να κάνουν βήματα για να κάνουν την εικόνα τους πιο σχετική και προσβάσιμη στο κοινό-στόχο τους, αντί της συνηθισμένης προσεκτικά επιμελημένης εικόνας που έχει συνηθίσει να βλέπει το κοινό.
Trend #4. Το ηχητικό περιεχόμενο, τα podcasts θα γίνουν ακόμα πιο δημοφιλή
Το ηχητικό περιεχόμενο με τη μορφή podcast, βιβλίο ή live εκπομπές σε πλατφόρμες των social media θα αποκτήσει μεγαλύτερη δημοτικότητα. Ακριβώς όπως στην περίπτωση του βίντεο και λόγω της μικρότερης διάρκειας προσοχής, το ηχητικό περιεχόμενο προτιμάται από τους χρήστες όταν οι περιστάσεις ή ο χρόνος δεν τους επιτρέπουν να δουν βίντεο.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν να ακούν podcast ή ένα ηχητικό βιβλίο ενώ παράλληλα κάνουν κάτι άλλο, όπως τρέξιμο, δουλειές στο σπίτι ή οδήγηση, αντί να παρακολουθούν μια πλήρη εκπομπή.
Αυτός είναι ο λόγος που τα brands προσαρμόζονται σε αυτήν την ανάγκη που αυξάνεται σε δημοτικότητα και σίγουρα θα είναι στις πιο σημαντικές τάσεις του 2023 στα social media.
Για τις επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες το να δημιουργήσουν ένα podcast με βοηθητικά επεισόδια, όπου θα δημοσιεύουν τακτικά θα μπορούσε να αποδειχθεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για την προσέγγιση δυνητικών πελατών.
Trend #5. Τα social media θα χρησιμοποιηθούν για την εξυπηρέτηση πελατών
Δεδομένου ότι η ακρόαση στα social
media θα αυξηθεί σε δημοτικότητα και περισσότερες επιχειρήσεις θα τα χρησιμοποιούν ως ένα κανάλι επικοινωνίας, οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων θα λειτουργούν επίσης ως εργαλεία υποστήριξης πελατών.
Όταν ανακαλύπτεις τα σχόλια των πελατών ή ίσως ένα πρόβλημα που αναφέρουν, θα θελήσεις να απαντήσεις στο ερώτημά τους επιτόπου, στη συγκεκριμένη κοινωνική πλατφόρμα, ώστε όλοι να δουν πόσο αποτελεσματικό είναι το brand σου.
Εάν το πρόβλημα που έχουν γίνει σοβαρό, μπορείτε να το λύσετε ιδιωτικά μετά, αλλά φρόντισε να τους προσφέρεις μια γρήγορη απάντηση. Το γεγονός ότι είστε εκεί, συμπονώντας μαζί τους, ισοδυναμεί με την επίλυση του μισού προβλήματός τους.
Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ήδη τα DM Instagram και το Facebook Messenger για υποστήριξη πελατών όποτε οι πελάτες τους χρειάζονται άμεση βοήθεια. Αυτή η πρακτική θα αυξηθεί σε δημοτικότητα το 2023.
Trend #6. Η αυθεντικότητα θα είναι η καλύτερη στρατηγική
Δεν είναι μυστικό ότι η συμπεριφορά των καταναλωτών εξελίσσεται συνεχώς. Οι καταναλωτές σήμερα ζητούν αυθεντικότητα από τις επωνυμίες, με το 86% των καταναλωτών να λέει ότι η διαφάνεια έχει γίνει πλέον πιο σημαντική από ποτέ.
Εκτός από τη διαφάνεια, οι σημερινοί καταναλωτές περιμένουν από τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν αυθεντικές ανθρώπινες συνδέσεις και να δημιουργήσουν μια συναισθηματική σύνδεση με το brand. Ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να καλλιεργήσουν την αυθεντικότητα είναι με την ενεργή παρουσία των ιδιοκτητών τους στα social media.
Εκτός από μακροπρόθεσμη εμπιστοσύνη, η διαφάνεια μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές να συνεχίσουν να επιλέγουν ένα brand κατά τη διάρκεια μιας κρίσης.
Επιπλέον, όταν τα brands εργάζονται για την οικοδόμηση αυθεντικών και βαθύτερων σχέσεων με το κοινό τους, είναι πιο πιθανό να απολαμβάνουν μια σειρά από οφέλη, όπως βελτιωμένη φήμη και καλύτερες πωλήσεις.
Trend #7. Οι διαδραστικές διαφημίσεις θα κερδίσουν έδαφος
Οι τεχνολογίες εκτεταμένης πραγματικότητας, όπως το AR και το VR, έχουν ανοίξει νέες ευκαιρίες για την αφοσίωση των χρηστών. Μια δημοφιλής περίπτωση χρήσης τέτοιων τεχνολογιών είναι τα φίλτρα. Ωστόσο, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να προσφέρουν καλύτερη εμπειρία αγοράς στο κοινό μιας επιχείρησης, όπως μέσω διαδραστικών διαφημίσεων.
Αυτός ο τύπος διαφήμισης επιτρέπει στους χρήστες να συμμετέχουν στη διαφημιστική εμπειρία αντί να τους αποκλείει, που συχνά φέρει σαν αποτέλεσμα την χρήση προγράμματα αποκλεισμού διαφημίσεων ή την παράλειψή τους.
Επιτρέποντας στους χρήστες να συμμετέχουν σε μια τέτοια «εμπειρία» αυξάνει την πιθανότητα να εμπλακούν με ένα brand ή ένα προϊόν. Εκτός από το να λαμβάνετε περισσότερο χρόνο προβολής από το κοινό σας από τις παραδοσιακές διαφημίσεις, η χρήση διαδραστικών διαφημίσεων μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σας.
Trend #8. Οι Nano-Influencer και οι Micro-Influencer θα κυριαρχήσουν
Το Influencer Marketing δεν αφορά μόνο μεγάλα ονόματα στο Instagram ή στο TikTok. Γιατί ενώ μπορεί να έχουν συγκεντρώσει έναν στρατό οπαδών, η επιρροή τους συχνά έχει υψηλό τίμημα, το οποίο μπορεί να εμποδίσει μικρότερα brands να συνεργαστούν μαζί τους. Επιπλέον, δεδομένου του όγκου των οπαδών τους, η ενασχόληση μαζί τους μπορεί να είναι πρόκληση.
Οι σημερινοί καταναλωτές έλκονται ολοένα και περισσότερο για πιο αυθεντικές εμπειρίες και είναι ανοιχτοί στην επαφή με προφίλ που προσφέρουν όχι μόνο αξία, αλλά και αυθεντικότητα. Παρά τους σχετικά μικρό αριθμό ακολούθων τους (Nano: κάτω από 10.000, Micro: 10.000-100.000), οι nano- και micro-influencers έχουν συχνά υψηλότερη αλληλεπίδραση. Οι nano-influencers, για παράδειγμα, έχουν ένα μέσο ποσοστό αφοσίωσης 3,69%, το οποίο είναι υψηλότερο από αυτό των macro-influencers.
Τα επόμενα χρόνια, μπορούμε να αναμένουμε ολοένα περισσότερες συνεργασίες των brands με nano- και micro-influencers με σκοπό τόσο την αυθεντικότητα, αλλά και την δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου, αλλά και την ενίσχυση της αξιοπιστίας λόγω του social proof.
Trend #9. Τα ηχητικά κλιπ, audio ανθίζουν
Καθώς περισσότερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης στρέφονται προς περιεχόμενο που βασίζεται σε βίντεο και χάρη στην ραγδαία αύξηση των χρηστών παγκοσμίως, ο ρόλος του ήχου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζει γρήγορα.
Το Facebook διαθέτει εργαλεία αντιδράσεων ήχου και το Twitter έχει φωνητικά tweets και Twitter Spaces. Το LinkedIn έχει συμβάντα ήχου. Ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις μια στρατηγική social media που αξιοποιεί τη δύναμη του ήχου το 2023!
Αισθάνεσαι τολμηρός/η; Πειραματίσου δημιουργώντας πρωτότυπο ήχο για το brand σου. Θέλεις να ξεκινήσεις με κάτι πιο βατό; Αναβάθμισε τη στρατηγική σου με τα Instagram Reels χρησιμοποιώντας ένα trending audio, για να αυξήσεις τόσο την απήχηση, όσο και την αλληλεπίδραση.
Trend #10. Το AI αναλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου και την παρακολούθηση των Analytics
Ας είμαστε ξεκάθαροι σε τι αναφέρεται εδώ η τεχνητή νοημοσύνη. Είναι απλώς ένα λογισμικό που αυτοματοποιεί συγκεκριμένες εργασίες, όπως η αποτελεσματική σύνταξη λεζάντας στα social media ή η ανακάλυψη νέων διαφημιστικών καναλιών – κάτι βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου όσο εκτίθεται σε περισσότερα δεδομένα. Ως αγορά, η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να αυξάνεται ετησίως κατά 120%.
Το πιθανότερο είναι ότι την χρησιμοποιείτε ήδη, απλώς μπορεί να μην έχετε καθορισμένη στρατηγική για την εφαρμογή της. Ένας τρόπος με τον οποίο μπορείς να αρχίσεις να συμπεριλαμβάνεις την τεχνητή νοημοσύνη στο πλάνο σου είναι με τη συγγραφή κειμένων. Μπορείς να δώσεις μερικές λέξεις κλειδιά και το λογισμικό AI θα επανέλθει με προτάσεις συγγραφής.
Μην ξεχνάς κάτι σημαντικό: η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αντικαταστήσει ποτέ τη δύναμη του εξατομικευμένου, αυθεντικού περιεχομένου. Αν και αυτά τα εργαλεία μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις νέες ιδέες και βασικούς υπότιτλους, δεν θα μπορέσουν ποτέ να αποτυπώσουν τη μοναδική φωνή και την προσωπικότητα του brand σου όπως εσύ!
Αντίθετα, συνιστούμε τη χρήση εργαλείων (όπως το Copy.ai) για να αποκτήσεις τις καλύτερες προτάσεις περιεχομένου, με τη δυνατότητα να προσαρμόζεις σε κάθε ανάρτηση την λεζάντα, ώστε να ταιριάζει με το brand voice και το κοινό σου.
Τελικές σκέψεις
Καθώς προετοιμαζόμαστε για το επόμενο έτος, είναι σημαντικό να γνωρίζεις τις τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το 2023, κάτι που θα βοηθάει στην σωστή δόμηση του στρατηγικού πλάνου για τον επόμενο χρόνο.
Το σημαντικό είναι να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις πλατφόρμες των social media, να ανακαλύψεις και να εξερευνήσεις όλες τις δυνατότητες που θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν να αυξήσεις την αφοσίωση, τον αριθμό των ακολούθων και τις πωλήσεις σου.
Το να είσαι στον αγώνα για την εξέλιξη της επωνυμίας σου σημαίνει να παλεύεις με όλα σου τα όπλα για να παραμείνεις εκεί, καθώς οι τάσεις έρχονται και παρέρχονται.
Εύχομαι η λίστα με τις τάσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για το 2023 θα είναι χρήσιμη όταν θα ετοιμάσεις τη στρατηγική σου για το επόμενο έτος.
Σε περίπτωση που έχεις οποιαδήποτε απορία, θα χαρώ να βοηθήσω, στείλε μου ένα mail στο hello@socialmediajungle.gr.
Καλή και δημιουργική χρονιά!