SOCIAL MEDIA JUNGLE

Τι είναι ο κανόνας 80/20 στα social media;

Η τακτική αυτή μπορεί να ενισχύσει την αφοσίωση του κοινό ενός brand και να συμβάλλει στην αύξηση των ακολούθων της. Αλλά τι ακριβώς είναι ο κανόνας 80/20 και πώς εφαρμόζεται στην στρατηγική περιεχομένου των social media;

Διάβασε παρακάτω για απαντήσεις σχετικά με το πώς το περιεχόμενο των social media μπορεί να αποφέρει περισσότερα έσοδα και να δημιουργήσει ουσιαστικές σχέσεις με το κοινό ενός brand.

Αν δραστηριοποιείσαι στον χώρο του marketing σίγουρα θα έχεις ακούσει για τον κανόνα 80/20. Στο πλαίσιο των social media ο κανόνας 80/20 αφορά την στρατηγική περιεχομένου.

Τι είναι ο κανόνας 80/20 στα social media;

Ο κανόνας 80/20 υποδεικνύει ότι το 80% των αναρτήσεων στα social media θα πρέπει να είναι χρήσιμες για το κοινό – δηλαδή να εκπαιδεύει, να ψυχαγωγεί ή να προσφέρει λύση στα προβλήματά του – και μόλις το 20% πρέπει να προωθεί την επιχείρηση, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της.

Στο Social Media Jungle ακολουθούμε αυτήν την στρατηγική περιεχομένου και την προτείνουμε στους πελάτες μας. Θα αναρωτιέσαι όμως…

Γιατί να ακολουθήσω τον κανόνα 80/20;

Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι δεν πηγαίνουν στα social media για να δουν διαφημίσεις. Μπαίνουν είτε επειδή βαριούνται και επιζητούν σύνδεση, είτε ψυχαγωγία, έμπνευση ή πληροφορίες που μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή τους. Στην πραγματικότητα, η εύρεση «αστείου και διασκεδαστικού» περιεχομένου είναι ο νούμερο ένα λόγος για τη χρήση των social media, ακολουθούμενη από την επιθυμία «να γεμίσει ο ελεύθερος χρόνος», σύμφωνα με μελέτη του Global Web Index. Η παροχή του τύπου περιεχομένου για το οποίο το κοινό σας χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, του δίνει έναν λόγο να ακολουθήσει το brand σου.

Επιπλέον, παρέχοντας χρήσιμο περιεχόμενο στο κοινό προφέρεις αξία σε αυτό αντί να του ζητάς απλώς να αγοράσει, κάτι που αναβαθμίζει την εικόνα του brand. Επίσης, με την τακτική αυτή, διατηρείς μακροπρόθεσμα την προσοχή τους κάτι που βοηθά στο χτίσιμο της σχέσης brand-καταναλωτή, ώστε να συνεχίσουν να είναι πιστοί στην επωνυμία, όσο εξελίσσονται οι ανάγκες τους.

 

Μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις η στρατηγική 80/20;

Είναι σίγουρα σημαντικό να δίνεις στο κοινό αυτό που επιζητά και να χτίζεις σχέσεις με τους ακόλουθούς σου. Τι γίνεται όμως με το προκείμενο: την αύξηση των πωλήσεων; Ο κανόνας 80/20 μπορεί να βοηθήσει και σε αυτό! Όταν δημοσιεύεις διαφημιστικό περιεχόμενο μόνο κατά 20% οι χρήστες είναι πιο πιθανό να ανταποκριθούν στο κάλεσμά σου. Αν δημοσιεύεις πολύ συχνά σχετικά με προϊόντα, εκπτώσεις και προσφορές, δεν είναι κάτι ιδιαίτερο γι΄αυτους και έτσι απλά το προσπερνούν.

Χρήσιμες αναρτήσεις στα social media

Οι χρήσιμες αναρτήσεις στα social media θα πρέπει να αποτελούν περίπου το 80% του περιεχομένου στις σελίδες των social media της επιχείρησής σου. Δημιούργησε και αναζήτησε περιεχόμενο που είναι σχετικό με τον κλάδο, την τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα του κοινού-στόχου σας, αποφεύγοντας παράλληλα να προωθείς απευθείας τo brand σου. Μπορείς ακόμα να συμπεριλάβεις εικόνες προϊόντων ή συνδέσμους, αλλά η ανάρτησή σου δεν πρέπει να εστιάζει στην επιχείρηση. Αντίθετα, δώσε προτεραιότητα στην προσθήκη αξίας στη ζωή του χρήστη παρέχοντας εκπαίδευση, ψυχαγωγία και πολύτιμες πληροφορίες και αφήσε την επιχείρηση στο παρασκήνιο.

Τύποι χρήσιμων αναρτήσεων στα social media:

  • Ηοw to/Tutorial: Πώς να κάνεις κάτι βήμα-βήμα
  • DIY έργα, συνταγές κ.λπ.
  • This or That / A ή Β
  • Life hacks και tips
  • Συμβουλές ή πληροφορίες από έναν ειδικό του κλάδου
  • Εντυπωσιακές φωτογραφίες
  • Επιθυμητός τρόπος ζωής
  • Πριν και μετά
  • Εικόνες ή/με γνωμικά που εμπνέουν
  • Επικαιρότητα
  • Νέα του χώρου
  • Τοπικές ειδήσεις
  • Θετικές ή συγκινητικές ιστορίες

Προωθητικές αναρτήσεις στα social media

Οι προωθητικές αναρτήσεις στα social mediaθα πρέπει να αποτελούν μόνο το 20% του περιεχομένου. Αυτοί οι τύποι αναρτήσεων θα πρέπει να οδηγήσουν σε συγκεκριμένες ενέργειες των καταναλωτών, όπως η πραγματοποίηση μιας αγοράς. Θα πρέπει, επίσης, να περιλαμβάνουν μια παρότρυνση για δράση, όπως “μάθετε περισσότερα” ή “αγοράστε τώρα”.

Τύποι διαφημιστικών αναρτήσεων στα social media:

  • Κουπόνια
  • Εκπτώσεις
  • Εποχιακές προσφορές
  • Δωρεάν μεταφορικά
  • Παρουσίαση προϊόντων/υπηρεσιών
  • Σύγκριση με τον ανταγωνισμό
  • Θετικές δημοσιότητα από τα ΜΜΕ
  • Καλές κριτικές πελατών
  • Αναδημοσίευση περιεχομένου από ευχαριστημένο πελάτη

 

Πώς να σχεδιάσεις την στρατηγική περιεχομένου των social media σύμφωνα με τον κανόνα 80/20;

Το κατάλληλο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να σχεδιάσεις περιεχόμενο σύμφωνα με τον κανόνα 80/20 είναι η χρήση του social media calendar. Μπορείς εύκολα να κοιτάξεις το ημερολόγιο αναρτήσεων για να διαπιστώσεις κατά πόσο το περιεχόμενό σου είναι προσανατολισμένο στο να δίνει αξία στο κοινό και κατά πόσο είναι προωθητικό. Θα βοηθούσε να ορίσεις συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας για διαφορετικούς τύπους περιεχομένου. Εαν, για παράδειγμα, δημοσιεύεις πέντε φορές την εβδομάδα, οι τέσσερις δημοσιεύσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν χρήσιμο περιεχόμενο και μόνο μια δημοσίευση μπορεί να είναι προωθητική. Μπορείς να ορίσεις την Τρίτη για συμβουλές, την Πέμπτη για προώθηση, την Παρασκεύη για tutorial, την Σάββατο για διασκέδαση, Κυριακή για έμπνευση κοκ.

Εάν θέλεις να αναβαθμίσεις και τα γραφιστικά του περιεχομένου του προφίλ σου, διάβασε τον οδηγό Instagram Grid 101.

Στην περίπτωση που προτιμάς να σχεδιάσουμε για εσένα την στρατηγική περιεχομένου ή  να αναλάβουμε την εξολοκλήρου διαχείριση των social media σου επικοινώνησε μαζί μας στο hello@socialmediajungle.gr