SOCIAL MEDIA JUNGLE

Οι τύποι αναρτήσεων στο Instagram και πώς να τους χρησιμοποιείς

Σου έχει συμβεί ενώ πας να ποστάρεις στο instagram να τα χάσεις από τις πολλές ρυθμίσεις και επιλογές και τελικά να μην ξέρεις τι και πώς να κάνεις για να φαίνεται το post σου ωραίο και στο τέλος να τα παρατάς λέγοντας “Δεν είναι αυτά για μένα!..”

Συμβαίνει σε πολλούς my dear, καθώς το instagram αλλάζει πολύ συχνά τις δυνατότητές του και φέρνει όλους μας μπροστά σε νέα δεδομένα.

Όποιον τύπο post και να επιλέξεις, να θυμάσαι, υπάρχει για κάποιον συγκεκριμένο λόγο και εξυπηρετεί διαφορετικό σκοπό από κάποιον άλλο – αλλιώς δε θα υπήρχαν πολλοί τύποι. Όμως το πιο σημαντικό που θέλω να συγκρατήσεις είναι το εξής:

Αν σε τρομάζουν οι πολλές επιλογές, τότε αγνόησε τες και πόσταρε με τον τρόπο που ξέρεις και μπορείς. Είναι ΠΟΛΥ πιο σημαντικό να έχεις κάποια παρουσία από να μην έχεις καθόλου παρουσία. Απλά προσπάθησε να μην βλάπτεις την εικόνα του brand σου με κακής ποιότητας περιεχόμενο και τελικά φέρεις τα αντίθετα αποτελέσματα.

Αν ψάχνεις πώς θα δημιουργήσεις branded περιεχόμενο και χρειάζεσαι συμβουλές, διάβασε το άρθρο μας “5 +1 συμβουλές για την αναγνώριση του brand σας στα social media” εκεί τα βάζουμε όλα σε μια σειρά!

Αν πάλι δε μασάς και θέλεις να μάθεις αναλυτικά για τον κάθε τύπο αναρτήσεων, τον σκοπό που εξυπηρετούν και πώς μπορείς να τους χρησιμοποιήσεις με τον καλύτερο τρόπο για να πετύχεις τα μέγιστα με την παρουσία σου στο instagram, τότε let’s make the most out of it και πάμε να τα δούμε όλα ένα προς ένα…

 

Ποιοι είναι οι διαφορετικοί τύποι post που μπορείς να κάνεις στο instagram;

blank

#1. Μεμονωμένη Φωτογραφία

Για τις μεμονωμένες αναρτήσεις με την μορφή φωτογραφίας μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις παρακάτω διαστάσεις:

Instagram Τετράγωνο, Διαστάσεις 1080x1080 pixel 1:1 Ratio

Ιδανικό για όσους έχουν επιλέξει να το instagram grid για την παρουσίαση του brand τους. Είναι οι ακριβείς διαστάσεις που θα εμφανιστούν στο προφίλ σου και μετά την δημοσίευση.

Instagram Πορτρέτο (Κάθετη Φωτογραφία), Μέγεθος εικόνας – 1080x1350 pixel, 4:5 Ratio

Η πιο δημοφιλής επιλογή, καθώς δίνει τη μέγιστη εικόνα στο feed ενός χρήστη. Στο τελικό αποτέλεσμα στο προφίλ σου θα δεις να μην εμφανίζεται το πάνω και το κάτω μέρος της φωτογραφίας, γι’ αυτό θέλει προσοχή όταν την προσαρμόζεις. Ενώ μπορείς να εκμεταλλευτείς αυτόν τον εξτρά χώρο για να βάλεις το λογότυπο της επιχείρησής σου, ή να γράψεις κάτι, χωρίς αυτό να επηρεάσει τη γενική εικόνα του προφίλ σου.

Instagram Landscape (Οριζόντια Φωτογραφία), Διαστάσεις 1080 x 566 pixel, 1.91:1 Ratio

H επιλογή για οριζόντιες φωτογραφίες τύπου τοπίο. Φανταστικός τύπος για επαγγελματικές λήψεις που δεν μπορούν να κοπούν και να παρουσιαστούν διαφορετικά. Χρησιμοποιείται συχνά από τους φωτογράφους. Γενικά δεν συνιστάται γιατί καταλμβάνει μικρό μέρος της οθόνης στο κινητό και δεν κρατά την προσοχή. Μια εναλλακτική για τα τοπία είναι να χρησιμοποιήσετε την οριζόντια φωτογραφία σε μορφή carousel, κόβοντας τη σε δυο ή τρία μέρη.

#2. Carousel – Από 2 έως 10 Φωτογραφίες

Τα καρουζέλ είναι ένας πολύ δυνατός τύπος ανάρτησης γιατί μπορείς να πετύχεις μεγαλύτερη απήχηση. Κάθε φορά που εμφανίζεται το ποστ σου στη ροή του χρήστη ο αλγόριθμός εμφανίζει μια διαφορετική φωτογραφία, με αποτέλεσμα να τραβάει περισσότερα βλέμματα και να έχει περισσότερες αλληλεπιδράσεις σε σύγκριση με την μεμονωμένη φωτογραφία. Είναι, επίσης, ένας τρόπος να παρουσιάσεις μαζικά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Μπορείς, για παράδειγμα, να γράψεις στην περιγραφή σου “Τα καλύτερα δώρα για την γιορτή του πατέρα” και στο καρουζέλ να έχεις 10 προτάσεις από το κατάστημά σου. Λειτουργούν εξαιρετικά και έως διαφημίσεις. Οι διαστάσεις του κάθε καρουζέλ μπορούν να είναι οποιαδήποτε από τις παραπάνω μεμονωμένες αναρτήσεις, απλά να  έχε υπόψιν ότι θα πρέπει να ορίσεις μια βασική διάσταση και όλες οι υπόλοιπες φωτογραφίες προσαρμόζονται σε αυτήν, έαν δεν είναι ίδιες οι αναλογίες.

#3. Βίντεο/ Reel – Διαστάσεις 1080x1920 pixels, 9:16 Ratio

Ο πιο δημοφιλής και ανερχόμενος τύπος ποστ, που σε βοηθάει να φτάσεις στα μάτια νέων λογαριασμών και να αναπτύξεις το προφίλ σου. Τα Reel είναι μικρά βίντεο που λένε μια ιστορία. Όσο περισσότεροι τα δουν και αλληλοεπιδράσουν με το reel σου, τόσο περισσότερο θα το προβάλλει ο αλγόριθμός σε νέους λογαριασμούς, με αποτέλεσμα να αυξήσεις τους ακόλουθούς σου. Ιδανικό είδος ανάρτησης για κάθε είδος επιχείρησης που δε θα πρέπει να λείπει από την στρατηγική σου.

#4. Live Βίντεο – Διαστάσεις 1080x1920 pixel, 9:16 

To live βίντεο θα αναρτηθεί σαν πρώτη επιλογή στα stories των ακολούθων σου και μπορεί να σε βοηθήσει να αλληλεπιδράσεις ουσιαστικά με το κοινό σου. Είναι το σημαντικότερο εργαλείο για να συνδεθείς με τους ακόλουθούς σου και να δημιουργήσεις οργανικό engagement για τον λογαριασμό σου. Μετά την λήξη του live το βίντεο θα αναρτηθεί στην ροή σου στις διαστάσεις του Reel/Story 1080×1920 pixel.

#5. Ιστορίες/Stories -Διαστάσεις 1080x1920 pixel, 9:16 

Οι ιστορίες είναι τα προσωρινά post που κρατάνε ένα 24ωρο και εμφανίζονται στο πάνω μέρος της αρχικής σου. Είναι ένας πιο άμεσος τρόπος επικοινωνία με τους ακόλουθούς σου και από εκεί μπορείς να ενημερώνεις για τις αλλαγές, ή τα νέα σου. Δε χρειάζεται να είναι επιτηδευμένο το περιεχόμενο σου, όσο πιο αυθόρμητο και αυθεντικό, τόσο το καλύτερο. Η μέγιστη διάρκεια ανά ιστορία για φωτογραφία είναι τα επτά (7) δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη διάρκεια για βίντεο σε story πλέον αυξήθηκε από 15”σε έως και 60 δευτερόλεπτα, που χωρίζονται αυτόματα σε μικρότερα βίντεο των δεκαπέντε (15) δευτερολέπτων.

Πηγή: @mosseri

#6. Οδηγοί – Guides

Μπορείς να φτιάξεις οδηγούς στο προφίλ σου, κάτι που θα δημιουργήσει μια νέα καρτέλα όπου ο χρήστης θα μπορεί να περιηγηθεί σε ένα νέο περιβάλλον. Οι οδηγοί Instagram είναι σαν να έχεις ένα blog στο Instagram προφίλ σου. Οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν σε μια επιμελημένη ροή περιεχομένου με τον σχολιασμό σου κάτω από κάθε αποθηκευμένη ανάρτηση, παρόμοια με μια ανάρτηση σε ένα ιστολόγιο. Μπορείς να την χρησιμοποιήσεις για να φτιάξεις για παράδειγμα έναν οδηγό δώρων για νέες μαμάδες, ή τα καλύτερα gadgets για gaming, ή οτιδήποτε εξυπηρετεί την επιχείρησή σου. Μπορείς να επιλέξεις να βάλεις στους οδηγούς σου μια δημόσια ανάρτηση από οποιαδήποτε επιχείρηση. Έχεις, επίσης, την δυνατότητα να κάνεις tag προϊόντα. Μια πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία που μπορεί να δώσει μεγάλη αξία στο προφίλ σου.

 

Ποιον τύπο instagram post να χρησιμοποιήσω και γιατί;

  1. Η νούμερο ένα τάση αυτό το διάστημα είναι τα Reels. Πολλοί expert του χώρου υποστηρίζουν ότι ο τρόπος να αναπτυχθείς στο instagram είναι με το να ποστάρεις ένα Reel κάθε μέρα.
  2. Τα καρουσέλ βοηθάνε αρκετά τα e-shops γιατί μπορείς με ένα μόνο ποστ να δείξεις πολλές εκφάσεις ενός προϊόντος, ή να ομαδοποιήσεις τα προϊόντα σου σύμφωνα με κάποια γιορτή ή κατηγορία.
  3. Οι μεμονωμένες φωτογραφίες σε βοηθάνε να κρατήσεις μια συνέπεια στις αναρτήσεις σου και στο προφίλ σου.
  4. Τα τετράγωνα ποστ είναι τέλεια για δημιουργήσεις ένα κολλάζ στο προφίλ σου, κάτι σαν παζλ με την στρατηγική περιεχομένου του instagram grid, όπως αυτά στις παρακάτω φωτογραφίες.
  5. Τα Stories έχουν μεγάλη απήχηση και δε θα πρέπει να τα παραλείπεις από την στρατηγική σου. Ιδανικά χρησιμοποίησε τα σε συνδυασμό με τα highlights όπου μπορείς να αποθηκεύεις τα stories που έχεις αναρτήσει, έτσι ώστε να δώσεις την ευκαιρία στους ακόλουθούς σου να τα ξαναδούν όσα έχεις βάλει μέσα στους φακέλους σου, ακόμα και μετά το πέρας του 24ώρου.
  6. Όσον αφορά τους οδηγούς, είναι τέλεια μορφή post αν είσαι ή σκοπεύεις να γίνεις blogger ή δραστηριοποίησε σαν influencer. Μπορείς να αναδημιουργήσεις περιεχόμενο από το ήδη υπάρχον blog σου, ή να δημιουργήσεις εκ νέου οδηγούς κάνοντας tag τις συνεργαζόμενες εταιρείες, κάτι που θα ανεβάσει τις μετοχές σου στο κομμάτι του influencing marketing και που μπορεί να σου φέρει νέες συνεργασίες. Είναι, επίσης, δυνατό εργαλείο για όσους δραστηριοποιούνται σε τοπικές αγορές, στηρίζοντας τους επιχειρηματίες εκεί, χτίζοντας καλές σχέσεις με βλέψεις για μελλοντική συνεργασία.

 

Ποιες μορφές post είναι οι ιδανικές για το προφίλ μου;

“Καλά μας τα λέτε κυρία μου, αλλά ακόμα δεν έχω καταλήξει, πρέπει να αποκλείσω ή να δεσμευτώ με κάποιον τύπο;”

Δεν πρέπει να αποκλείσεις κανέναν από τους παραπάνω τύπους αναρτήσεων, το αντίθετο, θα πρέπει να πειραματιστείς και να δεις τι φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα για τον δικό σου κλάδο, για τον δικό σου ιδανικό χρήστη, να μελετήσεις τα αποτελέσματα και να καταλήξεις στους τύπους που φέρνουν τα καλύτερα νούμερα.

Για τον παραπάνω λόγο είναι εξαιρετικά σημαντικό να βλέπεις τα insights του λογαριασμού σου, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Με το να παρακολουθείς πώς πάει η κάθε σου ανάρτηση θα οδηγηθείς με τον καιρό σε ένα λογικό συμπέρασμα με το τι λειτουργεί και τι όχι και έτσι θα συνεχίσεις να δημιουργείς το περιεχόμενο που λειτουργεί καλύτερα για την δική σου μεμονωμένη περίπτωση.

Να θυμάσαι, δεν είναι μαγεία, είναι μαθηματικά! Βάλε την δημιουργικότητα σου μπροστά, αλλά να μην ξεχνάς να βλέπεις και τι συμβαίνει πίσω από κάθε σου ενέργεια.